Beställ i tid till jul och dra fördel av vår 100 dagars returrätt!

Leverans

Leveransinformation

Beställningar som görs i vår butik www.posterlounge.se kan endast levereras till Sverige. Om du önskar leverans till ett annat land är du välkommen att beställa från vår sida www.posterlounge.com.

Leveranstiden beror på vilken typ av vara du beställer. Det beräknade leveransdatumet för produkten kommer att visas i varukorgen.

Vi skickar våra varor från Tyskland och beroende på paketstorlek med DHL, DPD eller spedition. I leveransbekräftelsen får du mer information och försändelsenummer till transportföretaget. Våra fraktbolag samarbetar med lokala transportbolag som exempelvis Postnord i Sverige.

Observera:
Var god och se till att ditt namn är tydligt markerat på brevlådan eller dörrklockan.
Om du inte har möjlighet att vara hemma vid leveransen ber vi dig att ange en alternativ leveransadress, exempelvis adress till arbetsplats eller liknande.
Om fraktbolaget inte kan leverera paketet direkt till dig kommer du att få en avisering i brevlådan med information om vart du kan hämta varan.

Leveranskostnader

Leveranskostnaderna riktar sig efter produkttyp och storleken på bilden.

Storlek Produkttyp Leveranskostnad
S Posters (utan ram), självhäftande posters 29 SEK per beställning
M Posters i ram, canvastavlor, aluminiumtavlor, PVC-tavlor, trätavlor, akrylglastavlor, galleritryck i standardformat 49 SEK per beställning
L Posters i ram, canvastavlor, aluminiumtavlor, PVC-tavlor, trätavlor, akrylglastavlor, galleritryck i stora format* 199 SEK per beställning

* Format: 40 × 160 cm, 50 × 150 cm, 60 × 180 cm, 70 × 140 cm, 80 × 160 cm, 90 × 130 cm, 90 × 180 cm, 100 × 100 cm, 100 × 130 cm, 100 × 150 cm, 120 × 120 cm, 120 × 160 cm, 120 × 180 cm

Om din beställning innehåller olika produkttyper och/eller format, beräknar vi summan för den högre leveranskategorin (S, M eller L). Leveranskostnaden för beställningen visas i varukorgen

Leverans via spedition

Produkter som har storlek L levereras via spedition med lastbil och leveransen sker då till trottoar eller tomtgräns, d.v.s. till den närmast liggande trottoarkanten, så länge inget annat uttryckligen kommits överens om med transportören.

Var god och observera att försändelser eventuellt inte kan levereras till trottoarkanten eller tomtgränsen om din leveransadress:

  • ligger vid en gågata eller ett gångfartsområde eller endast kan nås via en sådan gata eller ett sådant område där fordon ej får köra;
  • befinner sig på en gata eller endast kan nås via en gata där det finns ett genomfartsförbud mot tunga lastbilar;
  • befinner sig på en gata eller endast kan nås via en sådan där genomfarten är för smal för en lastbil (gäller även vid temporära omständigheter som exempelvis på grund av parkerade bilar eller byggnadsarbete);
  • befinner sig på en återvändsgränd;
  • befinner sig på en enskild väg med förbud mot fordon.

Om någon av ovanstående anledningar gäller för din leveransadress eller du är osäker är du välkommen att ta kontakt med vår kundservice innan du genomför din beställning.

Vid leveranstiden måste du eller en annan person vara närvarande då en underskrift krävs vid mottagandet av varan. För att speditören ska kunna ta kontakt med dig och komma överens om en leveransdag samt ett tidsfönster för leveransen, eller vid behov kunna nå dig blir du ombedd att lämna ett telefonnummer under beställningsprocessen. Tyvärr är det inte möjligt att bestämma en exakt leveranstid i förväg.

Skador vid leverans

Var god och reklamera alla påtagliga transportskador omedelbart hos speditören och kontakta oss utan dröjsmål. På så vis hjälper du oss med våra egna anspråk mot fraktbolaget och transportförsäkringsgivaren. Underlåtenhet att lämna in ett klagomål eller att ta kontakt påverkar inte på något sätt dina lagliga rättigheter eller genomdrivandet av sådana rättigheter, särskilt inte dina garantirättigheter.